Köp- och leveransvillkor

Köpvillkor

Vid beställning träffas avtal om köp när vi bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse.
Orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av oss.
Om leveranstiden ändras kommer kunden meddelas om detta snarast möjligt.

Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram tills dess att varan är skickad.
Pia F design äger och har återtaganderätt till produkter tills dess fullständig betalning mottagits från kund.
För att handla hos oss måste kunden vara 18 år fyllda.

 

Leveransvillkor

Normal leveranstid är cirka 3-5 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Vi skickar beställningar med Postnord eller Schenker. 
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten - detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket.

Vid ordervärde överstigande 1000 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. 
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig returfrakt samt 120 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

Ångerrätt/Reklamation

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits.

 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
 

- Faktura traditionell

Kommuner, Landsting och Företag kan handla och faktureras tradionellt.
Sedvanlig kontroll görs alltid för att förhindra oklarheter.
Organisationsnummer och Namn på Beställare måste alltid uppges.
Fyll i "Jag vill ange ett meddelande" i kassan (under Leveransmetod)
ev. Rekvisitionsnr. och Kostnadsställe samt Fakturaadress
Normalt är betalningsvillkoret 30 dagar om inget annat avtalats.

 

- Förskottsbetalning

Du betalar till vårt bankgiro och vi skickar varan när summan finns på kontot.

 

Läs mer: Klarnas Allmänna villkor

Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i GDPR.

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen